вторник, 6 ноември 2012 г.

Неприятно, но факт!

Това може би ще е публикацията, която ще напиша с най-голямо нежелание. Но уповавайки се на личните си принципи и тези на специалносттаа, която изучавам в момента, аз съм длъжна да споделя какво ми се случи, за да може да няма и други изпатили си като мен.
Става въпрос за работа. И, разбира се, поредният проблем с работодател, заплати и т.н. Колкото ми беше приятно лятото в "Сушито", толкова нерви изхабих с "ПР СТИЛ ЕООД", София. Пиша го с големи букви, за да се запомни добре името на тази фирма, агенция или каквото и да е, не ме интересува вече.
Работих като промоутър при тях в две поредни седмици. Това се случи през месец май. Договорът, който подписах с тях, е от 8 май. Днес е 6 ноември. Да, не грешите в сметките, излиза половин година по-късно. И едва днес аз си получих "огромният" хонорар от 60 лева.
Първия път, в който изплащаха хонорарите, бях извън града. Съответно пропуснах деня и часа за плащане - така процедират те, и вече пари за мен нямаше. Чудно как има в един момент, а в следващия - не. Сякаш на другите места хората получават парите си само в този ден и час, не може, примерно, другата седмица.
Четох в интернет много оплаквания на различни момичета. Изглежда при всички ни е едно и също - звъним всяка седмица, въпросната служителка ни отговаря, че не им превели парите за промоцията (кой провежда промоция и прави безплатна реклама), че до няколко дни ще си получим хонорара, че не била говорила с управителя... Безброй лъжи. А аз дори говорих и с въпросния управител, който по нищо не се различаваше в отговорите от добре обучената си служителка.
Но аз не се отказах. Просто няма да позволя на никого да се подиграва с труда ми и с мен самата.
За мой "късмет" миналата седмица, когато отново се даваха хонорарите, аз отново бях извън града. Вече бях готова да чакам поредните три месеца. Обаче разбрах, че някакво момиче се е оплакало от същия проблем и е имало репортаж за това в "Господари на ефира". Та агенцията/фирмата май се е стреснала и след няколко дни отново раздаваше пари...
И за моя радост и облекчение - най-сетне си взех изработеното. Само чаках да се свърши с това. По принцип съм учтив човек и много държа на доброто отношение, но те не получиха дори "благодаря ви, довиждане" от мен. Никакво виждане не искам вече с тях. Безкрайно съм щастлива, че няма да се налага всяка седмица да слушам лъжите им.
Не пиша всичко това, за да бъда поредния оплакващ се българин. Не! Искам да предупредя възможните други потърпевши. Вярно е, когато човек е в нужда, готов е да захване някаква работа с надежда, че ще изкара нещо от нея. Но какво се случва, когато работиш, а не ти плащат?
Знам, че има момичета, които са се отказали и не си търсят парите от "милите" "ПР СТИЛ ЕООД". Момичета, не оставяйте нещата така. Заслужавате да получите това, което сте изработили. Търсете правата си! Защото наистина никога няма да се оправят нещата в България, ако всеки си мълчи и не се ангажира с каквото и да е!

Няма коментари:

Публикуване на коментар