четвъртък, 27 декември 2012 г.

Шоколадово предизвикателство

С шоколада не сме на "ти", чак на "Вие" - също не сме. Поддържаме само формални отношения. До... до преди ден-два. Тогава се сработихме, той се държа добре, не ме провали и задружно се представихме добре - без издънки.
Трябваше да приготвя шоколадови трюфели - отдавна запланувана изненада. И за мое щастие всичко се получи, резултатът беше вкусни бонбони и широка усмивка. Какво повече? Ами, нищо, достатъчно си е.

Шоколадови трюфели

 












Прегледах много рецепти на различни източници. И след като реших, че вече е време, просто се заех с направата им.

Необходими продукти:
- 200 гр. натурален шоколад;
- 200 мл. сладкарска сметана;
- прахче ванилия;
- 2 ч.л. домашна вишновка;
- какао за овалване.

Начин на приготвяне:
Първо загрях половината количество сметана до кипване (без да оставям да ври) и добавих наситнения шоколад - също половината количество. След като шоколадът се разтопи и сместа се хомогенизира, добавих прахче ванилия. Оставих да изстине, покрих с домакинско фолио и прибрах в хладилник на студено.
Повторих същата процедура и с останалото количество сметана и шоколад, но вместо ванилия сега добавих вишновката.
Двете смеси оставих за една нощ в хладилник. На следващия ден с помощта на лъжичка и след това с ръце оформих всеки шоколадов трюфел и го овалях обилно в какао.
Може да се съхраняват на стайна температура, но по мое мнение хладилникът е по-добрият вариант.

Искам да споделя и две впечатления, ако някой се заеме с направата на тези бонбони. Първо, моите се получиха по-мекички от купешките, които са си твърди - не знам защо, спазвала съм всички прочетени съвети за направата им. И второ, бонбоните ще издържат и при транспортиране - моите поне оцеляха.
Аз не харесвам вкуса на шоколадовите трюфели, защото... са горчиви, а не съм почитател на натуралния шоколад. Но човекът, за когото бяха приготвени, ги обожава. Щом беше доволен, значи съм се справила!













2 коментара:

  1. Много добре изглеждат,а вкуса несъмнено е уникален.Аз също не харесвам купените трюфели,затова си ги приготвям.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели. Вкусни бяха, да. Но най-приятно беше да ги направя, защото бяха за любимия човек. Може би на мен ще ми харесат повече с млечен шоколад (просто не харесвам натуралния).
      Радвам се, че се отби тук.
      Поздрави и лека вечер!

      Изтриване