събота, 8 март 2014 г.

Толкова празници...

Пошегувах се с майка ми, че Тодоровден изниква все на хубави дати - миналата година беше на рождения ми ден (колко скромно, нали...), а сега е на най-нежния - на 8 март.


Искрено желая на всички именници и на всички дами да бъдат здрави, да бъдат окрилени от всеотдайна и споделена обич и винаги да откриват прекрасното, носещо им усмивка! :)
Бъдете себе си!


Аз все още не чувствам този ден като личен празник. Замислям се и дали някога ще го почувствам, защото детето в мен така буйно и щастливо си живее, че никак не иска да си тръгва. Аз самата няма да му позволя да ме остави. :)

И след толкова празници, денят реши да ми се усмихне още повече. Разбрах, че отново съм станала кака - на едно малко момиченце. Имам си съвсем мъничка братовчедка! :)
Затова ви приканвам да се почерпим за нейно здраве, за здравето на двете ми именнички - майка ми и една близка приятелка, и за здравето на всички ни! :)



Мамините меденки

 


Необходими продукти за 30-35 броя:
- 2 яйца;
- 2 к. ч. олио;
- 2 к. ч. захар;
- 1 с. л. мед;
- 1 ч. л. сода бикарбонат;
- кората на половин лимон;
- 1 с. л. лимонов сок;
- щипка канела.
- 1 и 1/2 или 2 кофички брашно (така е записано в рецептата, става въпрос за кофичка кисело мляко от 400 г);

Всичко се разбива в последователността, в която е дадено. Дори не е необходим миксер.
Единствено внимаваме с брашното в зависимост от големината на яйцата. Трябва да се получи меко и леко лепкаво тесто, което да може да се меси.
Накрая се доомесва на ръка. От полученото тесто се оформят топчета, които се подреждат в намаслена (с олио) тавичка. Върху всяко топче се слага орехова ядка. Печем в загрята на 180° C фурна до леко зачервяване.
Готовите и още топли меденки се поръсват с пудра захар.

























Ами, това е. Много простичка рецепта. Но пък резултатът от нея е чудесна компания на ароматна чаша чай. :)

Усмихнат и слънчев ден от мен! ❀



46 коментара:

  1. Честит празник, Гери! Честито на именичките! Черпя се веднага с меденка и пожелавам на всички ви здраве и много обич!
    Весела събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ванче, честит празник и на теб! Дано да ти харесат меденките. :)

      Изтриване
  2. Честит празник, Гери! Бъди винаги така нежна, мила, креативна, всеотдайна и много щастлива! Носи детето в себе си цял живот, в това има голям чар и неподправеност! Да са ти живи и здрави именниците, както и бебчето! Черпя с една от твоите вкусни меденки. Прекрасни снимки! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти! Да ти се връщат прекрасните пожелания! :)
      Аз май забравих да отбележа, но всъщност меденките ги правихме преди време с майка ми, взаимна работа беше. :) Прегръдки и от мен, да ти е сладко! :)

      Изтриване
  3. Честит Празник, Гери! :)
    Тези меденки и аз ги правя :) много са хубави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотно, значи вече са и Зорините. :)
      Честит празник и на теб, Зори! :)

      Изтриване
  4. Весел празник и на теб, Гери! То празникът е за малки, големи и още по-големи момичета, така че пак можеш да си празнуваш (-: Да са ти живи и здрави именичките и малкото бебче!
    Моето мамче също ги прави тези меденки - наистина са много вкусни!

    ОтговорИзтриване
  5. Честит троен празник! Чудесни меденки и аз ги помня от мама:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Колко хубаво и мамино стана тук, благодаря ви, Диде и Траянче! Честит празник, бъдете все така преркасни! :)

      Изтриване
  6. Ехе, колко много скъпи поводи за празнуване! Живи и здрави да сте всички, Гери! И да ви е сладък живота, като тези меденки! Прегръдки, миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катенце, и вие да сте живи и здрави! :) Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  7. Честит празник, Гери
    и на дамите, които за значими за теб, специално за майка ти и на майката на малкото бебче
    Прекрасни меденки, да е сладък, хубав и щастлив живота на малкото момиченце.
    Голяма прегръдка за теб,
    ти носиш финеса, топлотата и сърдечността, всеотдайността и още много качества на силната жена!
    Бъди успяваща и усмихната, вдъхновена и много, много щастлива.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, направо ме остави без думи... Безкрайно благодарна съм ти за топлото, за винаги топлото отношение! Бъди и ти все така прекрасна! :)

      Изтриване
  8. Честити празници,Гери! :)
    Нека животът ти е все така пълен със празници и прекрасни емоции! То май за мен меденки не останаха :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Нати, всичко добро и на теб! И разбира се, че има меденки и за теб. :)

      Изтриване
  9. Честит празник, Гери! С пожелание за много емоции и мигове на щастие! Меденките са прекрасни, особено с рецептата на най-скъпия човек! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Честит Празник, Гери! Медено да ти е на душата и не пускай детското никога! Живи и здрави да са именичките и малкото ново човече. Бъди щастлива!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Снежи, бъди и ти винаги щастлива! :)

      Изтриване
  11. Честити празници, Гери! С най-добри пожелания за здраве и щастие на теб и твоята майка! :)
    Меденките са ми скъп спомен от детството, а твоите прекрасни снимки ме върнаха там. :)
    Поздрави и хубави празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, благодаря! Бъдете и вие с майчицата ти здрави и много обичани! :)
      Усмивки!

      Изтриване
  12. Честити празници, Гери!
    Тези меденки и аз ги правя. Ще останат хубав спомен от майка ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили! Честит празник и на теб - заслужаваш цялата обич и добрина. Имаш щастието да си усетила чувството и на жена, и на майка, и на баба. Бъди жива и здрава! :)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  13. честити празници, Гери :) бъди влюбена и окрилена и запази буйното и щастливо дете в теб още много дълго :) ... а меденките и ние вкъщи ще пробваме :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, много благодаря! :) Ще чакам да се похвалиш, дано да ви се усладят и на вас меденките. Даже съм сигурна, че може да включиш и малкия господин, няма нищо сложно в приготвянето им. :)

      Изтриване
  14. Гери, честит празник !
    Бъди здрава, влюбена в живота, щастлива и обичана жена!
    Но нека и детето си остане в теб!
    Прекрасни меденки и красиви снимки!
    Сърдечни поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Даниии, благодаря ти! Бъди и ти здрава, винаги обичана и преливаща от щастие! :)
      Благодаря ти, че намина оттук! Изпращам ти мноооого усмивки. :)))

      Изтриване
  15. Пропуснала съм точно на празника да те поздравя мило дете :)
    Но от сърце ти желая всеки твой ден да е празник! Прекрасна си! Винаги бъди себе си Гери!
    Меденките ти са чудесни момиче :) а с какви снимки само ни ги показваш ... какви снимки а!!!
    Много добре си се справила и с камерата както и с приготвянето им!
    С такова представяне "Мус от краски и мечти" е направо една мечта :)
    Да не пропусна да пожелая и на бебче, здраве и безгрижно детство!
    А на теб ... слънчева прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, Дани... Какво да кажа? Да знаеш, че ако беше до мен, щях да се разплача и силно да те прегърна! Много ти благодаря, много! :)
      А меденките правихме преди време с майка ми. Даже тя бъркаше основно, а после двете довършихме, взаимно беше приготовлението им (не ме остави да ги направя сама, нали са си нейни).
      Благодаря ти още веднъж! Бъди здрава и все така прекрасна, мила Дани! Ох, без думи ме остави...

      Изтриване
  16. Честит троен празник, мила Гери!! Всички да сте много здрави и щастливи! А малчо да расте безгрижно! :)
    Чудни мамини меденки! И как красиво си ги снимала! Браво браво! :)
    Голямо гуш от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тики! :) Аз май не уточних по-горе и ще се поправя - кака на братовчедка, не на сестричка. :) И вие да сте здравички. Гуш и от мееен! :)

      Изтриване
  17. Честит празник, Гери! Да са ти живи здрави всички близки и обичани хора!
    Страхотни меденки, прекрасно изглеждат! Прегръдка и хубава седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, благодаря ти много! Бъди и ти здрава и мнооого, много щастлива! :)
      Прегръдкиии и слънчево настроение (че нас ни застигна сняг). ;)

      Изтриване
  18. Да са живи и здрави именничките, малкото момиченце и ти, Гери! Прекрасен избор си направила с тези меденки да отбележиш празника - мамините :)
    Сърдечни поздрави и прегръдка! Успешен снежен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче, и ти да си жива и здрава. :) А денят... Радвам се, че го гледам през прозореца. ;)
      Прегръдка и безброй усмивки ти изпращам! :)

      Изтриване
  19. My dear friend, I am so sorry that I missed your holiday,but I am getting ready for my sons wedding and it is lots of work and preparation for it.
    Happy Holidays, Gerry! With best wishes for health and happiness to you and your mother.
    Hugs and kisses:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Don't worry, my dear Zoki, you're always welcome here! Thanks a lot and I wish a wonderful wedding to your son! And I hope you'll post some photos... ;)
      Hugs and kisses, Zoki! :)

      Изтриване
  20. Да са ти живи здрави именничките и малката сладурана! Меденките ти са разкошни, почерпвам се и аз! :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жани, много благодаря! И вие вкъщи да сте здравички. Почерпи се и да ти е сладко. Прегръдки и от мен! :)

      Изтриване
  21. Гери, колко хубави поводи, да са ви честити и много здраве ви желая на всички. Меденките са страхотни, отмъквам си едничка. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, благодаря ти, и вие да сте здравички! Задължително да се почерпиш. Изпращам ти много усмивки! :)

      Изтриване
  22. Покрай неотложни и непланирани ангажименти пропуснах празника, но макар и късно искам да ти пожелая да си много обичана, Гери! Невероятни са и снимките ти, задобряваш все повече. Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Евче, благодаря ти! Нали знаеш каква е една от крайните ми цели... Пак мислих тези дни за това, надявам се да не изчерпя търпението ти. :)
      Поздрави!

      Изтриване
    2. А, пословична е моята търпеливост, Гери. Снимане е разковничето, колкото повече, толкова по-добре. Прегръдка! :)

      Изтриване
  23. Чудесни меденки, Гери! А поводите все хубави - кой от кой е по-по-най :) както казват малките.
    Жива и здрави да са именичките и малката бебка, все да намираш повод ни черпиш с твоите сладкишества :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее, Пепи, благодаря! И все такива приятни гости да си имам като вас, за да ви черпя с моите сладкишества (страхотна дума, много ми хареса!). :)
      Сърдечни поздрави!

      П.П. Между другото имам и разни месни нещица вече, ама да видим кога ще им дойде редът... ;)

      Изтриване