неделя, 30 март 2014 г.

Кулинарен минимализъм

И не точно. Но изпитвам някаква притегляща симпатия към малките форми, събиращи в себе си запомнящ се вкус. Разкриващи цялата си прелест само с една хапка. А след нея - въпрос на апетит, хранителни възможности и будна/заспала съвест. :)

Това ще ви предложа днес. Две рецепти, които отдавна очакват реда си и най-сетне дойде мигът за тяхната изява. Съвсем деликатна и ненатрапчива, но с отворен край - с възможност за по-внушително представяне. :)

Първата идея си откраднах от сайта на Бон Апети. Втората пък се върти в ума ми от доста време (позната вкусотия, която не бях приготвяла досега). За нея си помогнах с рецепта на Лети. Благодаря и на тримата майстори за вдъхновението! :)


Желиран таратор

 



Необходими продукти:
- 1 кофичка кисело мляко BILLA, 400 г;
- 1 средна краставица;
- 1 пакетче желатин;
- 80-100 мл студена вода;
- 3 стръка пресен чесън;
- 1/2 к. ч. орехови ядки;
- 3 с. л. олио;
- 1 ч. л. копър;
- сол на вкус.
 

Желатинът се разтваря в студената вода и се оставя да набъбне. След това се стопява на водна баня (не бива да завира!) и се оставя да се охлади.
През това време киселото мляко се смесва с нарязаната на малки кубчета краставица и блендирания чесън. Добавят се олиото, копърът и солта. Постепенно и при постоянно бъркане се слага и поизстиналият желатин. Сместа се разбърква и се изсипва в покрита с фолио за свежо съхранение форма. А може и в отделни малки формички. Изваждането от малките би било по-лесно, защото рязането на парченца е малко трудно (заради наличието на краставица в сместа).
Оставя се в камерата за 10-15 минути,а след това се премества в хладилник. След 1-2 часа желираният таратор е готов и се реже на кубчета.
Преди сервиране всяко кубче се поставя върху кашкавален чипс и се поръсва със запечени в сух тиган и смлени орехови ядки.

За чипса от кашкавал: кашкавал BILLA.

Кашкавалът се настъргва на ренде и се подрежда на тънък слой върху хартия за печене. Запича се на 170° C до зачервяване. Изважда, оставя се да изстине и се отлепя внимателно от хартията. Това е!
Идеята и изпълнение за него видях при Катето. Кате, благодаря ти, при теб винаги откривам нещо оригинално! :)




Американски палачинки

 

 

Необходими продукти за около 20 малки палачинки:
- 1 ч. ч. брашно;
- 1 ч. ч. прясно мляко BILLA;
- 1 яйце;
- 1/2 к. ч. олио;
- 1 с. л. захар;
- 1 равна ч. л. бакпулвер;
- щипка сода;
- щипка. сол;
- щипка канела.


За гарниране: краве сирене BILLA и сладко от череши BILLA.


В купа се смесват пресятото с бакпулвера брашно, содата и солта.
В друг съд се разбиват с бъркалка млякото, яйцето, олиото и захарта.
Прави се кладенче в брашното, постепенно се изсипва яйчената смес, като се бърка непрекъснато до еднородна консистенция. Подправя се с щипка канела. Трябва да се получи гладка смес, без бучки, с гъстота по-голяма от обикновеното палачинково тесто.
Палачинките се пекат в намаслен с няколко капки олио тиган, като сместа се изсипва с помощта на голяма лъжица. Котлонът трябва да е на средна мощност. Обръщат се, щом се появят мехурчета по повърхността им. Пекат се и от двете страни до златисто.
Гарнират се с сирене и черешово сладко или според предпочитанията.

Лети, сърдечно благодаря и на теб! Правя тези палачинки за първи път и определено рецептата ти не ме предаде, дори я копирам, макари и с намалени продукти (надявам се, че нямаш против). :)
Иначе докато се наканя да снимам палачинките, те изстинаха и не бяха така пухкави, но... преживява се. Горещо препоръчвам да се хапват още топлички, тогава са най-хубави. :)


*Благодаря на BILLA България за възможността да участвам в тяхното предизвикателство и за предоставените продукти!



34 коментара:

  1. Миниатюрен разкош! Таратора особено много ме впечатли и ще си открадна и аз идейката, че му иде времето :)
    И са чудни снимките ти, Гери!
    Голяма прегръдка от мен имаш :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мими, кради на воля. Не е моя идеята, ама ако знаеш откога й се каня и аз. :) Благодаря много за подкрепата, от мен имаш още по-голяма прегръдка, ама и нетърпелива! Очаквам те, нали знаеш? :)
      Поздрави, Мимии!

      Изтриване
  2. Минимализмът ти Гери е чудовищен.:))) В онзи популярун смисъл на думата, което го прави очарователен :) И страхотни презентации, със страхотни кадри.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Мими, ще се изчервя... Чак пък толкова ли да е? Много се надявам да ти харесва и искрено благодаря за подкрепата, означава много за мен, да знаеш! :)
      Прегръдки и хубава вечер!

      Изтриване
  3. This jelly tarator never tried but looks good to me and American pancakes are our favors with fresh fruit and maple syrup. Very nice pictures. Have a wonderful Sunday .Hugs, my dear friend:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Thanks, Zoki!
      I like the normal tarator more than this one (I just don't like jelly things at all), but the jelly one is also good for parties. Try it. ;)
      Hugs and kisses for you, too, my friend! :)

      Изтриване
  4. Ех, Гери, какво си сътворила! Думи нямам просто! Страхотни идеи и снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами, то от мен изпълнението, идеите не са мои. ;) Но много се радвам, че ти харесват!
      Багодаря, Геновеф, хубав ден ти желая!

      Изтриване
  5. Гери, прекрасни хапки, идеални за кетъринг и всякакви празнични събития! Много ми харесва идеята с кубчетата млечна салата и определено ще я имам в предвид, ако ми се наложи да приготвям парти-храна. Благодаря ти за чудесните рецепти и поздравления, още веднъж!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, радвам се, че и аз мога да те изненадам с нещо. Имам от Била и един шпеков салам, който мисля да опитам по твоя рецепта - запечените картофки и отгоре със саламов чипс, сещаш ли се? :) Ама да видим кога ще е, май няма да е скоро...
      Аз ти благодаря, че винаги си така мила. Хубав ден ти желая! :)

      Изтриване
  6. Страхотно се впечатлих и от двете. Таратора влиза в списъка за опитване. Много хубави снимки, като за списание. Поздравления Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Мими, радвам се много! Ама и много ме хвалиш... Имам още колко да уча... :)
      Иначе за таратора - ефектно е, да. Но е малко трудно рязането. Ако е по изпълнение на Бон Апети, би било по-лесно - те желират само млякото, а после увиват кубчето в лентичка от краставицата. Ама както си решиш, дано да ти хареса. :)
      Усмивки от мен!

      Изтриване
  7. Гери, уникални! Няма значение, че не са твои идеите, ти си ги представила просто невероятно! Особено тараторчето с "чинийката" от кашкавален чипс, красота :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря ти много! Чипсът е по идея на твоята адашка, другото Кате. :)
      Прегръдки и от мен! Аз пък не мога да се нагледам (и напреглъщам, ако има такава дума) на тортата ти... ;)

      Изтриване
  8. Гери, много добре познат ми е желираният таратор! Обикновено го приготвям за предястие за близки гости (:)) и винаги е имал радушен прием :) Но такива палачинки с бакпулвер и подправки не съм правила, затова сега аз ще се поправя и ще ги сложа в списъка на чакащите рецепти :)
    Хубав ден! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, аз, ако трябва да съм честна, за лична консумация предпочитам най-нормален таратор. Просто не съм най-големият фен на желираните неща, хапвам, но все пак... Иначе по този начин наистина е ефектно и много подходящо за гости. :)
      Относно палачинките - рецептата е на Лети и е чудесна! Аз, по принцип, имам страх от правенето на палачинки, особено пък нашите си. Много рядко да докарам нещо от тях, което да става за ядене. Но тези станаха от раз. Даже съм обещала на любимия пак да му направя скоро и да ги опита още топлички, защото тогава наистина са много по-хубави и доста по-различни от изстиналия им вариант (който е на снимката).
      Хубав ден и на теб! :)

      Изтриване
  9. Гери, много красиво и ефектно си поднесла и таратора и палачинките. Ммм, огладнях. Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, идвай тогава. :) Пък аз искам от твоята торта!
      Усмихнати прегръдки от мен!

      Изтриване
  10. Гери, ставаш все по-добра и по-добра!!! Снимката на желирания таратор я гледах поне 5 минути! Перфектна! Да не говорим и за самата идея :)
    Прегръдка от мен и само така!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Тики, мислиш ли... Колко се мъчих с тези снимки, ако знаеш. Особено с палачинките, така и не докарах нещо, което да ми хареса при тях. Ама здраве да е, невинаги е така, както ние искаме. Радвам се много, че ти харесва и благодаря за подкпрепата, другарче!
      Усмихнати прегръдки имаш от Усмишко! :)

      Изтриване
  11. След такива идеи, гарнирани с невероятни слюнкоотделящи снимки, няма какво да се каже! :)
    Страхотно си показала всичко, Гери!
    Успешна и много усмихната седмица от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, има. Двай критика, аз смело поемам. :)
      Успешна седмица и на теб, Светле, ама и слънчева, и усмихната! :)

      Изтриване
  12. Разкошни са и двете предложения! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Гери, чудесни произведения на изкуството :)
    И прекрасни снимки!
    Хубава, с много усмивки, седмица :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Дани, ама много ще ми пораснат ушите, като ме хвалите така... ;)
      Наистина се надявам да ви харесват, затова и ги споделям. :)
      Благодаря ти много за подкрепата. Прегръщам те и ти желая най-усмихната седмица!

      Изтриване
  14. благодаря за рецептата за американските палачинки, ще я пробвам задължително :) а как ги оформи като сърчица, Гери?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, горещо я препоръчвам, страшно вкусни се получават. Ама хапвайте още топлички. :)
      Как ги оформих иначе - готовата палачинка изрязох с метална формичка за сладки. ;)
      Поздрави!

      Изтриване
  15. Гери, много вкусно е при теб!
    Палачинките са се получили повече от прекрасни, като малки бижута са! Благодаря ти за доверието!
    Желираната салата е прелест - много апетитна, а съм сигурна, че и вкусна. Аз Йолината още не съм пробвала (ще трябва да поправя пропуска), но правя една млечна желирана с тиквички. Ако искаш, като дойде сезона на тиквичките, пробвай и такъв вариант (ето тук - http://lety-culinaryadventure.blogspot.com/2010/07/blog-post.html )
    Прегръдки и хубава пролетна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, аз ти благодаря за прекраснста рецепта! Само чакам подходящ момент, за да ги направя отново и любимият да ги опита топлички! Наистина много ни харесаха. :)
      Сега ще погледна предложението ти с тиквички, определено ме заинтригува. Както и Йолината салата, която споменавваш, май съм я пропуснала...
      Прегръдки и от мен с пожелания за много усмивки!

      Изтриване
  16. Комплименти за теб, мило момиче,
    ще започна с красивите снимки, /включително и нежният цвят - топ за март/,
    чудесните композиции и представяне, страхотни рецепти и изпълнение.
    Много ми допаднаха новите ти идеи, Гери!
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат пролетен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, направо не знам как да ти отвърна... Ти толкова да ме хвалиш, че не червено, ами не знам какъв цвят ще ме оцвети след малко...
      Благдаря ти, благодаря ти! Искрено се радвам и да знаеш, че всички вие ми помагате много - и със споделения си опит и с подкрепата, и с вдъхновението!
      Прегръдки от мен, прекрасна пролет ти желая!

      Изтриване
  17. Макар че в нашето многочленно семейство подобно минималистично меню ще е физически и емоционално почти невъзможно за мен, идеята ми хареса. Презентацията ти е много красива. Желираният таратор отдавна е изушение за мен. След твоята публикация набъбна още повече! Поздрави, пролетно момиче!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако си бях в моето вкъщи, определено и там числеността на семейството щеше да надделее и да се приготвят в по-голямо количество и размер. Но просто сега сме си двамка и затова. :)
      Радвам се, че ти харесват, надявам се да опиташ и да споделиш дали са ти допаднали. Поздрави сърдечни, Нели!

      Изтриване